Grafika a váš web
Grafický dizajn vašej webovej stránky je zároveň vizitkou vašej firmy. Kvalitná grafika sa vlastne stala nevyhnutným prvkom všetkého, čo má za cieľ predávať. Nie nadarmo sa hovorí, že obal predáva. Platí to aj v tomto prípade. Ruka v ruke, spolu s nárokmi na kvalitu a kreativitu grafických prác rastú aj požiadavky na tvorbu www stránok.
Zaujímavá a marketingovo efektívna stránka musí spĺňať naraz hneď niekoľko kritérií: byť technicky, ale aj umelecky moderná, kvalitná, obsahovať bezchybné, pútavé a informatívne texty. Dôležitá je aj funkčnosť a obsadenie prvých priečok na prvej strane vyhľadávača.
Čo sa týka postupnosti z pohľadu klienta, je samozrejme prvoradé, aby sa váš web zobrazoval na prvej strane vyhľadávača pre konkrétne kľúčové slovo. Po kliknutí na link je dôležité, aby stránka udržala človeka a spravila z neho klienta. Hoci potenciálny klient v prvom rade hľadá informácie, ktoré ho zaujímajú, farby, tvary, typ a veľkosť písma, obrázky a fotografie, to všetko sú sprievodné faktory, ktoré na vášho potenciálneho klienta robia dojem.
Nepodceňte, ani fakt, že váš klient nemusí byť špeciálne umelecky nadaný, aby vedel vnímať, či je vaša web stránka pekná alebo nie. Stačí, keď si prekliká pár firiem na prvej strane vyhľadávača a porovná ich. Jedným z prvkov, ktoré vedia na človeka urobiť dojem - presnejšie prvý dojem je v tejto brandži práve grafika. Grafika je vlastne „vizáž“ vašej stránky.
Grafický návrh vám vie dnes urobiť veľa firiem alebo freelancerov, avšak je dôležité, aby si na ňom dal autor záležať. Ide predsa o prezentáciu vašej firmy a nerobíte to na mesaic ani dva, ale na dlhšie časové obdobie. Keď budete mať záujem o tvorbu www stránky vo firme, ktorá tieto služby ponúka alebo budete chcieť zmenu vašej aktuálnej stránky, nezabudnite venovať dostatok času aj tejto otázke.
Istým spôsobom je www tvorba umením. Nielen že sa musí naprogramovať, ako bude webová stránka fungovať, musí byť aj vzhľadovo príťažlivá a odrážať aktuálne trendy aj po grafickej stránke. Predstavuje spojenie praktickosti, funkčnosti, ale aj umenia. To však len v tom prípade, ak sa grafickej stránke venuje náležitá pozornosť. Práve grafika dáva webovej stránke dušu, vďaka nej dokáže, hoci neverbálne, rozprávať. Využite túto prednosť grafiky. Komunikujte s klientmi aj prostredníctvom nej a získate si ich.