Kaufland zavádza ekologické prepravky v predajniach po celej Európe
TASR
TASR

Kaufland zavádza ekologické prepravky v predajniach po celej Európe

Kaufland podnikol ďalší krok v rámci svojej stratégie spoločenskej zodpovednosti. Vo svojich prevádzkach po celej Európe zaviedol viacnásobne použiteľné prepravky na ovocie a zeleninu.

Kaufland zavádza ekologické prepravky v predajniach po celej Európe — Foto: Kaufland

Bratislava 15. apríla (OTS) - Spoločnosť Kaufland pokračuje v stratégii trvalej udržateľnosti a z jednorazových kartónov pre ovocie a zeleninu prechádza na prepravky s viacnásobným použitím vo všetkých svojich európskych predajniach. Už od roku 2003 mohli nájsť zákazníci Kauflandu v Nemecku ovocie a zeleninu v zelených prepravkách firmy Euro-pool-System (EPS). Na Slovensku sa začali používať v roku 2015 a od konca roka 2018 sú zelené prepravky od spoločnosti EPS štandardným balením pre väčšinu ovocia a zeleninu vo všetkých predajniach Kaufland v Európe.

Vypočítali sme, že vďaka zavedeniu týchto prepraviek sme minulý rok znížili produkciu CO2 o približne 35 000 t ročne. Vďaka krajinám, ktoré pribudli, môžeme „usporiť“ za rok 2019 okolo 42 000 t CO2,“ zdôrazňuje Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland.

V praxi to znamená, že ovocie a zelenina sa bude nachádzať počas celého logistického procesu od distribútora po umiestnenie v predajni len v jednej prepravke, a to v ekologickej zelenej od EPS. Dôjde tak k významnému obmedzeniu používania jednorazových kartónov v reťazci. „Vďaka celoeurópskej spolupráci dokážeme enormne zvýšiť udržateľnosť logistického procesu v spoločnosti Kaufland,“ uvádza Langová a dodáva: „vyhneme sa tiež dodatočnému znehodnoteniu balení a zároveň chránime prírodné zdroje.

Kolobeh EPS prepraviek a Smart Return Logistics

Spoločnosť EPS poskytne čisté prepravky dodávateľovi, ktorý ich naplní ovocím a zeleninou. Produkty zostanú v týchto prepravkách až po ich umiestnenie na predajňu. Prázdne prepravky sa pošlú späť do logistického centra, kde ich EPS a prepraví do jedného zo 70 servisných EPS centier v Európe. V servisných centrách sú prepravky čistené podľa najprísnejších predpisov a následne sú znovu začlenené do obehu.

Od 1. marca bude vďaka zavedeniu Smart Return Logistics odovzdávací proces zreteľne jednoduchší. Nebude nutné už triediť prepravky a navyše budú označené QR-kódom kvôli zabezpečeniu transparentného procesu odovzdávania. Smart Return Logistic podporuje nielen sledovateľnosť prepraviek, ale taktiež odbremeňuje zamestnancov Kauflandu od ich triedenia.

Už ste čítali?

Šéfka Profesie: Radšej nemať žiadny titul ako nekvalitnú vysokú…

Ivana Molnárová pôsobí v Profesii už 18 rokov, posledných…

Kristína Kövešová: O pedofiloch mi píšu deti, ktorým sa to deje,…

Rozhodla sa svetu pomáhať a svojimi reportážami odhaľuje realitu, ktorá…

Odborník na vzťahy: Muž potrebuje nájsť svoje miesto vo svete.…

Fungujúci vzťah je snom mnohých z nás. Dá sa ho vybudovať aj v…

Mladého Dubničana k sebe volajú televízie z celého sveta. Ovláda…

Zabudnite na spôsob, ktorým televízie doteraz šírili svoje…

Košičanka vyrába parfumy, za ktorými sa idú v Paríži potrhať,…

Voňavky, ktoré sa vyrábajú v laboratóriu na východe Slovenska,…

Profesionálna dohadzovačka: Tragédiou dneška je, že ľudia si…

Profesionálna dohadzovačka pre Dobré noviny prezradila nielen dôvod, prečo…

Slovenskí muži nie sú galantní a ženy nevedia, kto je pravá…

Zisťovali sme za vás, ako sa v spoločnosti vhodne správať a s čím majú…

Uznávaný český pedagóg: Materské školy nevznikli pre potreby…

Špeciálny pedagóg Jiří Halda tvrdí, že materské…