Prieskum: V Európe rastie záujem o nákup tovaru z čínskych e-shopov
TASR
TASR

Prieskum: V Európe rastie záujem o nákup tovaru z čínskych e-shopov

Medzi bariéry, ktoré online zákazníci vnímajú, patria napríklad dlhý či komplikovaný proces vrátenia tovaru, alebo sklamanie z doručeného tovaru.

Ilustračná snímka. — Foto: TASR Michal Svítok

Bratislava 3. septembra (TASR) - Lepšie ceny alebo produkty, ktoré sú nedostupné na domácom trhu. To sú dôvody, pre ktoré sa ľudia rozhodnú nakúpiť zo zahraničného elektronického obchodu. Slováci napríklad uprednostňujú nákupy v českých e-schopoch, celkovo však rastie podiel dopravených zásielok z čínskych internetových obchodoch.

Vyplýva to z prieskumu E-schopper barometer, ktorý uskutočnila kuriérska spoločnosť DPD na vzorke 24.871 respondentov z 21 európskych krajín a Ruska starších ako 18 rokov. Prebehol od 1. júna do 3. júla 2017.

Podľa prieskumu 67 % Európanov už nakúpilo zo zahraničnej európskej stránky. Tretinu nákupov zrealizovali vo Veľkej Británii. Medzi produkty, ktoré zákazníci takto kupujú, patrí najmä móda, elektronika či kozmetika. Najmenej pritom nakupujú v zahraničí Nemci, Briti a Poliaci.

Už dlhodobo je na vzostupe predovšetkým doručovanie tovaru z Číny, hlavne pre nižšie ceny produktov. Nákupom z tejto krajiny kraľujú Španieli, Holanďania a Poliaci. V prípadoch, že spotrebiteľ hľadá konkrétnu značku nedostupnú v Európe, smeruje jeho nákup predovšetkým do USA.

Niektoré krajiny však stále uprednostňujú nákup u svojich susedov. Rakúski zákazníci napríklad nakupujú v Nemecku, Belgičania vo Francúzsku a Slováci z českých stránok. Jedným z dôvodov je aj to, že rozumejú jazyku danej krajiny a vedia sa tak orientovať v ponuke e-shopov.

V cezhraničných nákupoch dominujú podľa prieskumu najmä Lotyši a Portugalci. Aj Chorváti uprednostňujú medzinárodné stránky, je z nich takmer tretina ich online nákupov. Výraznejší rast v počte medzinárodných nákupov vidno v pobaltských krajinách, ale aj v Belgicku, Rakúsku či Maďarsku.

Medzinárodné nákupy však stále svoj potenciál nevyčerpali. Podľa prieskumu budú noví nakupujúci pribúdať predovšetkým v Litve, Rusku či v Chorvátsku. Objem cezhraničných nákupov má rásť aj v Rumunsku a Poľsku.

Medzi bariéry, ktoré online zákazníci vnímajú, patria napríklad dlhý či komplikovaný proces vrátenia tovaru, alebo sklamanie z doručeného tovaru. Takmer 12 % Európanov uvažuje o tom, že prestane nakupovať v zahraničí.

Už ste čítali?

Pedagogička: Dieťa z domu odchádza celý život. Treba ho nechať…

Mení sa všetko okolo nás a spôsob výchovy nie je výnimkou.…

Babička z trhoviska v Nových Zámkoch dojala celý slovenský internet.…

Pani Margit roky pomáhala cudzím ľuďom. Dnes si staručká vdova privyrába…

Malá rodinná firma z Nitry slávi historický úspech: Ako prví…

Obrovský úspech pre Slovensko priniesla jedna malá firmička z Nitry.

Obetavý otec nosí hendikepovaného syna na chrbte, aby mu ukázal…

Najväčšou záľubou rodiny Benkovcov je turistika. A nevynechávajú…

Na Liptove sa pred svetom ukrýva čarovná dolina, ktorá je ideálna…

Iba málokde nájdete na takom malom kúsku toľko zaujímavostí.…

Čech a Slovenka sa vzali po 15-minútovej známosti. So svadbou…

Ich život nebol jednoduchý, no osud im napokon skrížil cesty. Toto je skutočný…

Muž, ktorý dal Slovensku Horalky, ich vymyslel vďaka chybe pri…

Kultová slovenská pochúťka má už viac ako 50 rokov. Za jej…

Súrodenci z Prešova vyrábajú nádherné sukne starodávnou technikou,…

Málokto na Slovensku si môže povedať, že je jediný. A ešte k tomu…